maandag 4 maart 2013

Vakantie en oproep

De dames hadden deze week vakantie. Omdat ik al heel veel vrije dagen moet opnemen in dit hele proces, en we toch niet echt op vakantie kunnen, waren we niet de volledige week met z'n allen vrij. Maar evengoed hebben de dames alle ochtenden kunnen uitslapen om vervolgens lekker nog een paar uur in pyama zonder haast te keutelen in huis. Dat is ook vakantie. Het weekend hebben we volgens plan bij opa en oma gelogeerd en daar hebben we zeker met z'n allen van genoten. Zaterdag mochten Willem en ik samen genieten van een verwendagje in de lokale sauna terwijl Noa en Floortje genoten van alle aandacht van opa en oma. Een echte win-win situatie dus!

Maar nu. We hebben een oproep. Omdat er nog steeds te veel kindjes overlijden aan kanker. En de kindjes die niet overlijden zeer gebaat zouden zijn met minder bijwerkingen tijdens hun ziekteproces. En daarvoor is geld nodig.

In 2011 heeft Hans voor Floortje de marathon van New York gelopen.
In 2012 is Esther voor Floortje twee keer Alpe d'Huzes opgefietst.
In 2013.....gaan Floortje en Noa zelf de Kidsrun van KiKa lopen! Voor Floortje, en voor alle andere kinderen die het zo nodig hebben dat er geld ingezameld wordt via KiKa.

Mijn zusje belde twee weken geleden dat ze op 30 Juni mee wilde gaan doen aan een run voor KiKa, in Rotterdam. Ze vertelde me dat er ook een kidsrun bij was, van 1 kilometer. Toen ik dit aan Noa vertelde, zei ze gelijk; daar wil ik aan meedoen, voor Floortje! Toen Floortje dat hoorde, zei ze gelijk; maar kan ik dan zelf ook niet meedoen? Voor mezelf en voor Sara en Veerle en kleine Fleur? Natuurlijk kan dat! Ik vind het een super idee! Vooral ook omdat de datum zo mooi uitkomt. Als alles volgens plan verloopt (ik weet het, vind het zelf ook eng om te zeggen.....) heeft Floortje midden/eind mei de laatste chemo. Dan nog een paar weken uitzieken, dan midden juni een weekje Villa Pardoes, en dan het weekend erna is dit evenement. Dan zou ze dus weer redelijk aangesterkt moeten zijn. Wat zou het geweldig zijn als ze die hele ellendige tijd zou kunnen afsluiten door letterlijk triomferend over de finish te komen. Samen met haar grote zus die haar steun en toeverlaat is.

Inmiddels zijn ze allebei ingeschreven. En niet alleen Noa en Floortje, ook nichtje Manon die als hun begeleider mee zal lopen. En mijn beide zusjes, voor de tien kilometer. En mijn drie neefjes, die zich spontaan ook opgegeven hebben. Het wordt een mooi familiefeest aan de Kralingse Plas op 30 juni!

Maar naast al die emotie gaat het er natuurlijk ook om dat er geld ingezameld moet worden. Zoveel mogelijk. Dus hierbij de oproep; sponsor Noa en Floortje! Liefst een beetje gelijk verdeeld, anders is het sneu voor de een of de ander....

Hoe werkt het; ga naar http://www.runforkika.nl/rotterdam/KidsRunners, dan zie je ofwel direct Floortje en Noa op de startpagina, ofwel type je bij 'Zoeken' Griffioen in, dan komen ze in beeld. Dan klik je op 'sponsor deze deelnemer', de rest volgt vanzelf. Het zou super zijn als we een mooi bedrag bij elkaar weten te krijgen!

De dames verheugen zich er nu al op. Ik kan bijna niet wachten totdat het zover is. Maar we hebben nog een paar aardige obstakels weg te werken voor die tijd. Deze week weer dipweek. Maar dag voor dag, week voor week, komen we toch iedere keer weer dichter bij de finish.

1 opmerking:

  1. Hi Floortje en Noa,

    Wat goed van jullie dat jullie de Kidsrun van KiKa gaan lopen! En dan nog wel 1 kilometer. Da's ver hoor! We weten zeker dat jullie dat gaan halen en zo heel veel centjes verdienen, ook voor Sara en Veerle en kleine Fleur!

    Veel succes!

    Irene en Michiel

    BeantwoordenVerwijderen